کلینیک ساختمانی ایده آرای راشین

تولید و فروش انواع اقلام دکوراسیون داخلی

کلینیک ساختمانی ایده آرای راشین

تولید و فروش انواع اقلام دکوراسیون داخلی

کلینیک ساختمانی ایده آرای راشین
طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

۰۳
تیر

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت پارکت لمینت

پارکت لمینت‌ها یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌ها برای پوشاندن سطح کف ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی محسوب می شوند. این محصول توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی طراحی و به بازار عرضه می‌شود و تنوع آن به گونه‌ای است که تمام سلایق را پوشش خواهد داد؛ اما هنگام خرید پارکت لمینت و انتخاب محصول مناسب لازمست نکاتی را بدانید.

چند چیز در قیمت پارکت لمینت موثرند که لازم است قبل از خرید این محصول در مورد آن ها بدانیم. همانطور که میدانید این محصول از چند لایه چوب فشرده  ساخته می شود. همه لایه ها تحت پروسه ی LAMINATION به هم می چسبند، و با یک توسط لایه ای رویی بنام اورلی محافظت می شوند که مقاومت و طول عمر آن را افزایش می دهد. پارکت لمینت اولین بار توسط یک شرکت سوئدی در سال ۱۹۷۷ ابداع شد. لایه های میانی از جنس ملامین هستند و تخته های چوبی از جنس HDF . علت محبوبیت این محصول نسبت سایر کفپوشها ، قیمت ارزان و سهولت نصب آن می باشد. بعلاوه ظاهر طرح چوب آن گرمی خاصی به فضای شما می بخشد. 

 

 

 

قیمت پارکت لمینت

 

جنس و کیفیت لمینت کف اولین موضوعیست که در هنگام خرید پارکت لمینت باید به آن توجه شود. 

هسته اصلی پارکت لمینت دارای ساختار چوبی است و از الیاف چوب یا خمیر چوب تحت فشار بالا ساخته می‌شود. این لایه وظیفه اصلی تحمل بار و مقاومت در برابر فشارهای ناشی از وزن و رفت و آمد را بر عهده دارد. در حالت کلی این لایه از جنس MDF، HDF، HPLو  DPL است.

بدیهیست هرچه میزان تراکم الیاف چوب و میزان فشار وارد بر این لایه بیشتر باشد، پارکت لمینت از دوام بالاتر و کارایی بهتر برخوردار خواهد بود.

 

یکی دیگر از عوامل مهم تاثیرگذار بر قیمت پارکت لمینت ضخامت آن است. به طور کلی پارکت لمینت‌ها در چهار ضخامت مختلف طراحی می‌شوند.  7 میلی‌متر، 8 میلی‌متر، 10 میلی‌متر و 12 میلی‌متر .  توجه کنید که افزایش ضخامت پارکت لمینت به معنای افزایش ضخامت هسته است که هرچه بیشتر باشد قیمت پارکت لمینت نیز بالاتر خواهد بود. 

مقاومت سایشی پارکت لمینت

 

 

 

میزان مقاومت سایشی هم یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت پارکت لمینت است که با  AC نشان داده می‌شود. در حقیقت مقاومت سایشی به معنای میزان مقاومت این کفپوش در برابر اجسام خارجی است. ضریب مقاومت سایشی با طول عمر پارکت لمینت رابطه مستقیم دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

میزان اعتبار و گارانتی از دیگر عوامل موثر بر قیمت پارکت لمینت است. مثلا برخی از محصولات دارای 10 سال گارانتی هستند و قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر محصولات دارند.

 

قیمت پارکت لمینت

 

قطعا برند محصولات تاثیر زیادی در قیمت تمام شده آن ها خواهد داشت. در هنگام خرید پارکت لمینت نکته‌ای که وجود دارد این است که حتما باید آن را از برندهای معروف تهیه کرد که کیفیت بهتری دارند و شامل خدمات پس از فروش و گارانتی می‌شوند. 

 

نتیجه 

بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید ، ابتدا قیمت پارکت لمینت مورد نظرتان را در چند سایت چک کرده و آن ها را با هم مقایسه کنید. توجه داشته باشید که برخی از فروشگاه‌ها قیمت کفپوش را همراه با هزینه نصب به شما اعلام می‌کنند و برخی دیگر بدون آن. به طور کلی، در هنگام خرید سعی کنید از متخصصین و مشاورین بخواهید که شرحی کلی از موارد زیر در اختیار شما قرار دهند:

 

خرید پارکت لمینت

 

 

  • قیمت هر متر مربع 
  • هزینه حمل و نقل
  • هزینه نصب پارکت
  • قیمت ابزارآلات پارکت
  • برگه گارانتی 

 

 

 

 

 

 

کارشناسان شرکت دکوراسیون ایده آرای راشین همواره آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره تخصصی رایگان به شما هستند. 

 

 

 

 

 

  • دکوراسیون راشین